Liebster Award – Louises svar

Vi er så heldige at Luna mente at vi skulle lege med i Liebster Award, og vi er hende evigt taknemmelige. Vi har valgt ikke at tagge andre i legen, vi ikke kunne finde på nogle bogbloggere der ikke allerede havde haft stafetten (tilgiv os hvis vi tager fejl), og vi har derfor heller ikke lavet nye spørgsmål.
Vi blev hurtig enige om at dele vores svar op, et indlæg til Sille og et indlæg til Louise (det er jo så mig).

Hvis du ikke kender konceptet er her Liebster Award-regelsættet:

* Tak bloggeren, som nominerede dig.
* Vis Liebster Award-logoet på din blog/i dit indlæg (Se nedenfor)
* Besvar de 11 spørgsmål, som du modtog fra bloggeren, der nominerede dig.
* Skriv 11 selvvalgte facts om dig selv.
* Nominér 11 nye bloggere (med 1000 eller derunder følgere)
* Lav dine egne 11 spørgsmål, som de nominerede skal svare på.
11 spørgsmål til de nominerede: 
1. Hvorfor begyndte du at blogge?
Jeg har faktisk blogget i rigtig mange år (godt og vel 1o år). Men min gamle blog havde ligesom udtjent sin værnepligt. Jeg havde ikke rigtigt brug for den længer. Men jeg savnede at blogge, savnede at bruge min hjerne sprogligt, og tænke lidt dybere over tingene.
Men hvad skulle jeg blogge om? Bagerbrød? Arh, så spændende er mit job heller ikke at læse om. “Næh I guder, har De fået et brød med RISTET MALT!? Jo, det kan De da lige tro vi har, og puffede rugekerner, hvad siger De så, hva’!?”
Men efter som jeg er en lille læse-pony, lå emnet jo lige til højreflanken, og da Sille så sagde ja til at være med, og på den måde gjorde bloggen bredere i sit indhold af genrer, ja så var jeg i sandhed en glad lille cowboy.
2. Ville du ønske du kunne leve af at blogge, eller er der noget andet du hellere vil med dit liv?
Ja! Jeg misunder virkelig de folk, der er spændende nok til at fastholde et stort publikum. Men jeg tror ikke jeg ville være god til det. Jeg må indrømme, at jeg finder det enormt udmattende at skulle genopfinde mig selv, så at skulle leve af at gøre det på daglig basis for at tjene penge? Nej, det kunne jeg ikke. Ville gerne, virkelig gerne, tænk at være så spændende.
3. Hvad er den absolut dårligste bog du nogensinde har læst?
Den er faktisk overraskende nem. Det smerter mig at måtte sige det, for jeg beundrer forfatteren meget, enormt meget. Men Sæt en vagtpost ud skulle have været blevet i Harper Lees skrivebordsskuffe. Aldrig har jeg været så skuffet og sur på en bog. Jeg købte den på udgivelsedagen, jeg tænkte at forfatteren til noget så fantastisk som Dræb ikke en sangfugl  kun kunne producere guld. Men ak nej, bogen har søgt asyl hos min farmor, og er ikke længere velkommen i mit hjem.
4. Hvor mange timer om ugen bruger du på at blogge, planlægge blog og tænke på hvad du skal blogge?
Jeg bruger virkelig ikke ret meget tid på bloggen. Når jeg har afsluttet en bog overvejer jeg om den er blogger-værdig, hvis ja, så blogger jeg, hvis nej, videre til næste bog. Jeg burde virkelig bruge meget mere tid på bloggen. Så ville den nok også have flere læser. Jeg bruger dog meget tid på at læse blogs og kommentere på blogs.
5. Dyrker du en form for sport?
Nej, slet ikke, på ingen måde, nej! Jeg afskyer motion, jeg afskyer at svede, og at være forpustet. Motion er roden til alt ondt! (okay det blev lidt mere aggressivt  end hvad var tiltænkt)
6. Har du et yndlingsband eller sanger/sangerinde?
Ikke rigtig nej. Der er nogle kunstnere osv jeg tit vender tilbage til, men som sådan yndlings har jeg ikke. Jeg har det lidt svært ved det med yndlings-ting. Jeg synes det er synd for de andre ting. Jeg er ret meget til jazz, folk, bluse og generelt afslappende musik.
7. Hvilken film kan du se igen og igen, uden at blive træt af den?
Det må være Twister ! Det var den første film jeg så, der lige som fik min indre girl-power-feminist til at vågne. Nøj jeg syntes Helen Hunt var sej! HUN SPARKER RØV! Og bagefter er det bare blevet en film jeg tit vender tilbage til.
9. Læser du nogensinde bøger mere end én gang?
Det sker faktisk ja. Sådan en bog som “Åndernes hus” læser jeg ca en gang om året, “Moonie” er også en jeg læser ofte. Jeg kan godt lide at genlæse bøger. Jeg syntes man opdager så mange nye ting og facetter. 
10. Hvordan har du det egentlig med Twilight-bøgerne?
Jeg har læst halvdelen af den første bog. Jeg blev lidt grebet af dem, men så syntes jeg det kørte i ring, så kom filmene og så gav jeg lige som op på dem. De er nok bare ikke mig. Og så finder jeg Kristen Stewart dybt irriterende.
11. Har du læst noget af Stephen King?
Hvis ja, hvad var så din favorit bog? 
Jeg er ikke så meget til krimibøger, så naturligt har jeg ikke rigtig turde gå igang med Mr. King. Dog har jeg læst Den grønne mil  , og jeg elskede den. Jeg valgte at læse den efter jeg gentagende gang var faldt i svime over filmen, og jeg blev bestemt ikke skuffet.


11 random facts om dig selv:

  1. Jeg vil helle fryse end at svede.
  2. Jeg går helst kun i uldsokker, er det ikke varmt nok til det, så står den på bare tæer. Jeg hader det der limbo mellem årstiderne, hvor man forventes at gå i almindelige sokker. Så hellere fryse på tæerne.
  3. Jeg er et rodehoved af dimensioner (men der er faktisk system i rodet).
  4. Jeg elsker regn og torden.
  5. Jeg kan ikke tåle kartofler eller bananer .
  6. Jeg spiser helst ikke ko-kød. Jeg kan ikke lide smagen, så I må gerne få min bøf-kvote til deling.
  7. Sille og jeg lærte at kende hinanden på en lidt indviklet måde:
    Arto 2006 – Jeg bliver smaks forelsket i Daniel, Daniel og jeg bliver kæreste, Daniel er venner med Luana, Luana er veninde med Sille, og så er Sille og jeg jo naturligvis også veninder. Og i sådan en grad, at hun var den eneste der hængte ved.
  8. Jeg er enebarn.
  9. Jeg er lige som Sille feminist. Men jeg har ikke rigtig nogen trang til at råbe så højt om det. Hvis du kender mig, er du ikke i tvivl om mine meninger, og det er nok for mig. (hvilket jo må gøre mig til en virkelig dårlig feminist)
  10. Jeg skal gøre de fleste ting med venstre hånd først. Der er dog nogle undtagelser, så som at rense ører, der starter vi med højre tak!
  11. De fleste menesker har ALDRIG set mig med løst hår, det er kun nede og slappe af når jeg sover, ellers sidder det i knold. (Måske kan det være nede til et bryllup, det er sket en gang.)
liebster1
– Louise
Skriv et svar

