Liebster Award – Silles svar

Woop, jeg (okay, vi) er blevet tagget i en lille leg. Luna mente at vi skulle lege med i Liebster Award, og vi er hende meget taknemmelige da vi aldrig bliver for gamle til at lege. Vi har taget os den frihed ikke at tagge andre i legen, da vi ikke kunne finde på nogle bogbloggere der ikke allerede havde haft stafetten (tilgiv os hvis vi tager fejl), og vi har derfor heller ikke lavet nye spørgsmål.
I øvrigt har vi delt det op i to indlæg, da det ellers ville blive frygteligt langt (for tænk hvis nogen ikke gad at læse vores indlæg helt til ende. Hvilken gru!)

Also sprecht Liebster Award-regelsættet:

* Tak bloggeren, som nominerede dig.
* Vis Liebster Award-logoet på din blog/i dit indlæg (Se nedenfor)
* Besvar de 11 spørgsmål, som du modtog fra bloggeren, der nominerede dig.
* Skriv 11 selvvalgte facts om dig selv.
* Nominér 11 nye bloggere (med 1000 eller derunder følgere)
* Lav dine egne 11 spørgsmål, som de nominerede skal svare på.


11 spørgsmål til de nominerede: 
1. Hvorfor begyndte du at blogge?
Det var faktisk takket været min medblogger, Louise. Hun startede en bogblog, og da jeg nævnte at jeg også havde tænkt på at starte én, spurgte hun om vi skulle gøre det sammen i stedet. Jeg tror ikke jeg var kommet igang hvis ikke hun havde spurgt.
2. Ville du ønske du kunne leve af at blogge, eller er der noget andet du hellere vil med dit liv?
Ja. Det ville jeg ønske at jeg kunne. It looks like fun, men det kræver enormt meget arbejde og jeg tror ikke at det nogensinde bliver aktuelt. Jeg har ikke engang et kontor. Jeg vil sikkert mange andre ting, men jeg er nok lidt for pessimistisk til at tage noget af det alvorligt.
3. Hvad er den absolut dårligste bog du nogensinde har læst?
Det kan jeg virkeligt ikke huske. Har uden tvivl læst noget værre bras et par gange, men der er vel grænser for, hvor slemt det kan have været når jeg ikke kan huske det.
4. Hvor mange timer om ugen bruger du på at blogge, planlægge blog og tænke på hvad du skal blogge?
Alt for få timer! Det vil sige, jeg bruger meget tid på at tænke over indlæg og idéer, men jeg har næsten ikke tid og overskud til rent faktisk at gøre noget ved det. Jeg har dog endelig fundet metoder til at systematisere mine tanker og idéer til indlæg osv, så jeg tror det bliver nemmere fra nu af. Håber jeg.
5. Dyrker du en form for sport?
Nope. Jeg har været glad for at løbe, men henover sommeren har det været for varmt til det (jeg er meget varmesky). Jeg er ret glad for at gå lange ture, har lige fået ny cykel, kan godt li’ yoga og lidt styrketræning på stuegulvet og håber at komme igang med løb igen til efteråret, så jeg holder mig da lidt igang.
6. Har du et yndlingsband eller sanger/sangerinde? Det skifter enormt tit, men generelt tror jeg at Manic Street Preachers er mit yndlingsband, og Grimes er min yndlingssangerinde (hvis man kan kalde hende sangerinde; hun er jo en multikunstner).
7. Hvilken film kan du se igen og igen, uden at blive træt af den?
Det er efterhånden længe siden jeg sidst så den, men hvis det er søndag og regnvejr, så laver jeg te og ser Gosford Park. Har ikke tal på hvor mange gange, jeg har set den.
9. Læser du nogensinde bøger mere end én gang?
Ikke ofte, nej. Men et par gange har jeg været så glad for en bog at jeg har læst den flere gange. Martin Kongstads Han danser på sin søns grav er hurtigt læst og virkeligt god, så den har jeg slugt et par gange.
10. Hvordan har du det egentlig med Twilight-bøgerne?
Jeg har ikke noget forhold til dem. Overordnet synes jeg at historien lyder fin nok, men jeg har set så mange eksempler fra bøgerne der lød horrible, så dem skal jeg vist aldrig i nærheden af. Men hvis folk nyder dem, så skal de have lov til det.
11. Har du læst noget af Stephen King?
Hvis ja, hvad var så din favorit bog? Har læst nogle stykker af hans bøger, men det er længe siden, så jeg husker dem ikke i detaljer. Dog kan jeg erindre at være ret glad for Revolvermanden og Liget i skoven (filmatiseringen er i øvrigt fantastisk)


11 random facts om dig selv:

  1. Da jeg var ung troede jeg at jeg skulle være bibliotekar, så jeg gik på det der dengang hed Biblioteksskolen, i to år. Så holdt jeg orlov, og så holdt jeg helt op.
  2. Faktisk var Bibliotekatten mentor for mit hold på ovenstående studie.
  3. Sidenhen tog jeg en kontoruddannelse som jeg færdiggjorde vinteren 2015, på Arla Foods’ hovedkontor i Århus.
  4. Jeg var hestepige engang. Det er jeg for så vidt stadigvæk, men slet ikke i samme omfang som da jeg var ung (hvilket hele min omgangskreds nok er meget tilfreds med.)
  5. Hvis jeg skal vælge en yndlingsfarve, så må det være blå, i alle mulige forskellige nuancer.
  6. Af samme årsag er mit hår blåt. Det er også lidt gråt, egentlig. Og lidt en slasket mellemblond farve, som muligvis er min naturlige hårfarve. Jeg kan dog ikke garantere det, for jeg har farvet hår siden jeg var 12 år gammel.
  7. Louise og jeg mødte hinanden online (Husker det som om det var på Arto) fordi hun kendte en som kendte en som jeg gik i gymnasiet med på daværende tidspunkt. Vi mødte hinanden for første (og eneste) gang i vinters, da jeg holdt nytår hos hende, efter at have været en slags pennevenner i 7-8 år.
  8. Jeg spiser næsten alt, men i hverdagen holder jeg mig fra det meste kød, og så hader jeg oliven på en meget passioneret måde.
  9. Jeg er feminist. Det er ikke noget jeg skilter med (mest fordi jeg er bange for især mænds reaktion; and that is why we need feminism), men jeg kan sagtens råbe højt når det gælder.
  10. Hvis jeg var meget klogere end jeg egentligt er, ville jeg gerne være hjernekirurg eller astronaut (eller cowboy, men det har ikke så meget med min manglende intelligens at gøre.) Som barn ville jeg helst være ridelærer eller forfatter, men som tidligere nævnt var (og er) jeg simpelthen for pessimistisk til at lægge noget i de drømme.
  11. Som ung var jeg glad for at bo i København, men nu synes jeg at byen lider af storhedsvanvid, og er fuldt ud tilfreds med at bo langt ude på landet.
liebster1
– Sille
2 thoughts on “Liebster Award – Silles svar

Skriv et svar

