Well-read women – A reader’s journal

Jeg valgte virkelig at forkæle mig selv her for lidt tid siden.
Jeg har længe kigget langt efter en “reader’s journal”, efter jeg er begyndt at bogblogge og faktisk har skullet huske hvad jeg syntes om de bøger jeg læser, har jeg fundet ud af, at det er jeg rigtig dårlig til, hvis der går mere end et par dage fra afsluttet bog til skreven anmeldelse. Jeg kan godt huske helheden, men ikke nok til, at jeg selv ville være tilfreds med den anmeldelse, jeg ville få brygget sammen i sidste ende.
Jeg havde besluttet at jeg virkelig ville have en der var smuk, og gerne med et budskab i sig selv. Og så fandt jeg den! Den mest fantastiske og smukke “reader’s journal” i verden (hvis du spørger mig )
IMG_9995
Smuk, gennemført og med en røvfuld stærke litterære kvinder. Alle akvarellerne der er i bogen kommer fra Well-Read Women: Portraits of Fiction’s Most Beloved Heroines (der indeholder 50 akvareller), der er illustreret og skrevet af Samantha Hahn. Jeg ville utroligt gerne eje begge bøger, men havde kun råd til den ene.
IMG_9997
Elizabeth Bennet – Stolthed og fordom
IMG_0002
Alice – Alice i eventyrland
IMG_0001
Mary Lennox – Den hemmelige have
IMG_9999
Wendy Darling – Peter Pan
IMG_9998
Juliet Capulet – Romeo og Juliet
Der er de helt basale ting man har brug for at kunne udfylde, og med et par stikord synes jeg selv man kommer langt.
13664711_10210342453342898_1052405409_n
Bogen indeholder også flere inspirationssider. De er inddelt efter et par forskellige bogpriser, og giver oversigt over årstal og vinder. Det kunne være meget sjovt at se, hvor mange af dem man selv kunne nå at læse.
IMG_0003
Hvis I står og mangler en smuk og brugbar gave til en af de mange bogelskere i jeres liv, er jeg overbevist om de vil komme til at elske denne bog så højt som jeg elsker min!
Skriv et svar

